Service en Installatie - Swiss Water

Service en installatie

Service en installatie

Kalkhoudend water leidt tot ongemakken en problemen. Naast de witte vlekken op gootstenen, tegels, kranen en serviesgoed geeft het hygiëneproblemen door bacteriën die zich in die aanslag nestelen. Ook is kalk schadelijk voor het leidingsysteem in gebouwen.

Schade
Kalk zet zich af als een hardnekkige, steeds dikkere laag op de binnenwanden van leidingen. Dit kan leiden tot hoge energieverliezen, verstopte leidingen, verkalkte verwarmingsstaven in wasmachines, boilers en water-verwarmers. Met als gevolg een beperkte waterstroom en eventuele breuk van een leiding. Naast de schade aan apparatuur en dure reparaties, verhoogt elke millimeter kalkaanslag het energieverbruik met 12% tot 18%.

De oplossing
Kalkaanslag is ook voor onze Swiss Water apparaten het grootste probleem. Hoe meer kalk er in water zit, hoe sneller het membraan verstopt raakt. Om het kalkprobleem in een Swiss Water installatie te voorkomen en om eventueel meteen je hele huis tegen kalkaanslag te beschermen, hebben we voor de volgende oplossingen gekozen. Filters die ons het effectiefst en efficiëntst lijken wat betreft de kosten-batenanalyse, kan je hier vinden.

Serviceovereenkomst SW Nederland
In het kader van een serviceovereenkomst biedt SW Nederland de eigenaren van SW-apparaten de mogelijkheid om ze te laten onderhouden door een technicus. De filters dienen idealiter elke elf tot dertien maanden te worden vervangen, en indien nodig het moleculaire membraan en de pH-module. De volgende serviceovereenkomsten zijn beschikbaar (prijzen incl. BTW).

 

SERVICEOVEREENKOMSTEN SW NEDERLAND

In het kader van een serviceovereenkomst biedt SW (SwissWater) NL de eigenaren van SW-apparaten de mogelijkheid om ze te laten onderhouden door een monteur. De filters dienen idealiter elke elf tot dertien maanden te worden vervangen en indien nodig het moleculaire membraan en de energetisch/pH-module.

De volgende serviceovereenkomsten zijn beschikbaar (prijzen incl. btw):

Serviceovereenkomst mini (€ 0.00)

Eén keer per jaar mag de klant de benodigde voorfilters bestellen. Deze worden hem dan kosteloos  toegezonden. De klant vervangt zelf de filters mbv een per mail toegezonden filmpje. Een nieuw moleculair membraan wordt alleen op aanvraag gestuurd.

Belangrijk: bij bestelling van vervangende filters graag vermelden of er kalkaanslag-voorfilters zijn geïnstalleerd in het apparaat.

Mocht de indruk bestaan dat het water niet van de gewenste kwaliteit is, mag de klant altijd water opsturen om te testen. Hieraan zijn geen kosten verbonden behalve eventuele verzendkosten.

 

Serviceovereenkomst midi (jaarlijks € 50.00)

Inspectie van de waterfilter door een SW-monteur bij de klant. De serviceafspraken vinden ongeveer elke 11 tot 13 maanden plaats.

Tijdens deze afspraak worden de volgende werkzaamheden uitgevoerd:

  • Vervangen van de filterset en indien nodig het kalkvoorfilter (deze heeft de monteur bij zich)
  • Controle van de waterstop, eventueel vervanging van magneetventiel of elekronicabox*
  • Controle ultrazuivere waterkwaliteit;Indien de waterkwaliteit niet meer goed genoeg is, vervangen van membraan* en de doorstromingsbegrenzer*
  • Vervangen van oude terugslagventielen (bij installaties ouder dan medio (2022)
  • Het apparaat wordt indien nodig aangepast aan de nieuwste technologie zoals voorgeschreven vanuit Zwitserland, wanneer dat haalbaar is op de locatie
  • Kleine klusjes, zoals het schoonmaken van Sento (kraan)
  • * wordt buiten de garantie om gefactureerd
  •  

Garantie voorwaarden

De garantie vervalt na 2 jaar. Als het nodig is om onderdelen zoals magneetventielen, pomp of adapter* gedurende deze twee jaar te vervangen, valt dit onder de garantie. Hiervoor dient een monteur langs te komen, zie onderaan het overzicht van de reis- en arbeidskosten. Het bovenstaande materiaal wordt kosteloos vervangen.

*De adapter wordt tegen verzendkosten opgestuurd.

Aan het einde van de 2 jaar kan de Maxi-serviceovereenkomst worden afgesloten.

 

Serviceovereenkomst maxi (jaarlijks € 220.00)

De Maxi Serviceovereenkomst bevat de volledige Midi Serviceovereenkomst, maar vormt bovendien een jaarlijkse garantieverlenging na de eerste twee jaar.

De garantie dekt de volgende onderdelen en kosten:

  • al het werk en onderdelen om het apparaat te repareren
  • Voorrijkosten en/of reistijd + 40 minuten arbeid
  • Energetische/pH-module indien nodig
  • Vervanging van andere eventueel defecte componenten
  • Vervangend apparaat indien storingen niet ter plekke opgelost kunnen worden.

 

Niet inbegrepen zijn:

  • Voorfilter(s)
  • Moleculair membraan
  • Pomp
  • Adapter

 

Kostenoverzicht incl. btw

Voorfilterset AR: (3 filters excl. Kalk)                                      €    177.87 

Moleculair membraan 600 GPB (AR / Camper)                     €    166.98

Pomp                                                                                      €    140.36

Kalkvoorfilter 1 stuks                                                              €      61.71

Adapter/netvoeding                                                                €      65.34

Extra arbeidstijd na 40 minuten        uurtarief                        €      60.00

Energetische/pH-module                                                       €      95.59

Voorfilterset Camper: (2 filters) halfjaarlijks vervangen         €     123.42  

Voorfilter Reisset, (carbon)                                                    €      61.71   

Moleculair membraan 200 GPD ( reisset)                             €      66.55

 

Aanvullend materiaal wordt apart gefactureerd.

 

Garantie, garantieservice en verlenging Garantie

Garantie:

Uitgesloten van enige garantie zijn opzettelijke schade of onjuiste behandeling van het apparaat. Als dit tijdens een reparatie wordt vastgesteld, worden de kosten van reparatie van het apparaat in rekening gebracht tegen de gebruikelijke service- en

materiaalkosten. Ook uitgesloten van garantie zijn defecten die zijn ontstaan door de kalkaanslag, zoals magneetventielen die niet meer volledig sluiten door kalkaanslag, alsook terugslagventielen. Het membraan is ook uitgesloten als het verstopt is door kalkaanslag. De zeer fijne poriën (0,1 nanometer) van de membraanlagen zijn gevoelig voor verstopping door agressieve kalkaanslag.

SW Nederland (Praktijk Rein da Tuma) biedt oplossingen voor het kalkprobleem. Deze worden door de vertegenwoordiger tijdens de verkoop overgebracht. Als u twijfelt, vraag dan specifiek aan uw vertegenwoordiger naar de kalkoplossingen,  of neem contact op met ons of kom bij ons langs in IJsselstein, u bent van harte welkom.

SW Nederland (Praktijk Rein da Tuma) kan geen verantwoordelijkheid nemen voor kalk in het leidingwater. Dit is eigen verantwoordelijkheid van de eigenaar van het apparaat.

 

Garantieservices:

De garantieservice omvat de volgende inspanningen en onderdelen:

  • Voorrijkosten en 40 minuten arbeid.
  • Onderdelen die niet als slijtdelen zijn aangegeven;
  • indien nodig, vervangende apparaten. Idealiter heeft de monteur een vervangend apparaat bij zich. Het te repareren apparaat gaat naar de werkplaats in IJsselstein. De arbeidstijd en reistijd voor deze reparatie wordt apart gefactureerd.    

                                                                            

Diversen

In geval van een defect neemt de eigenaar rechtstreeks contact op met SW Nederland (Praktijk Rein da Tuma) (06-48799941). Hij/zij organiseert dan de reparatie en/of zorgt voor een vervangend apparaat. Bij een defect wordt het apparaat binnen ongeveer vijf werkdagen ter plaatse gerepareerd of krijgt de eigenaar een vervangend apparaat.

Wij behouden ons het recht voor om wijzigingen aan te brengen in de kosten, aangezien deze worden berekend op basis van de actuele inkoop- en vrachtprijzen van de leveranciers. De vergoeding van werkuren en uitgaven is afhankelijk is van de gebruikelijke marktvereisten.

 

Montage kosten

 

Uurtarief:         € 60,50 inclusief btw

Opgegeven prijs is exclusief extra materialen en reiskosten die nodig zijn voor de montage, deze worden apart in rekening gebracht.

Reiskosten:       0,23 euro per km

N.B.: Indien de reistijd (heen en terug) langer is dan 1 uur, wordt over het meerdere naast de reiskosten ook uurloon berekend.

 

 

 

logo

Gegevens

Mw. J.V. van Arkel - Grundmann
Pelgrimsweg 98
3401TS IJsselstein
KvK 30268660