Service en installatie

Service en installatie

Kalkhoudend water leidt tot ongemakken en problemen. Naast de witte vlekken op gootstenen, tegels, kranen en serviesgoed geeft het hygiëneproblemen door bacteriën die zich in die aanslag nestelen. Ook is kalk schadelijk voor het leidingsysteem in gebouwen.

Schade
Kalk zet zich af als een hardnekkige, steeds dikkere laag op de binnenwanden van leidingen. Dit kan leiden tot hoge energieverliezen, verstopte leidingen, verkalkte verwarmingsstaven in wasmachines, boilers en water-verwarmers. Met als gevolg een beperkte waterstroom en eventuele breuk van een leiding. Naast de schade aan apparatuur en dure reparaties, verhoogt elke millimeter kalkaanslag het energieverbruik met 12% tot 18%.

De oplossing
Kalkaanslag is ook voor onze Swiss Water apparaten het grootste probleem. Hoe meer kalk er in water zit, hoe sneller het membraan verstopt raakt. Om het kalkprobleem in een Swiss Water installatie te voorkomen en om eventueel meteen je hele huis tegen kalkaanslag te beschermen, hebben we voor de volgende oplossingen gekozen. Filters die ons het effectiefst en efficiëntst lijken wat betreft de kosten-batenanalyse, kan je hier vinden.

Serviceovereenkomst SW Nederland
In het kader van een serviceovereenkomst biedt SWS Libertarian AG de eigenaren van SWS-apparaten de mogelijkheid om ze te laten onderhouden door een technicus. De filters dienen idealiter elke elf tot dertien maanden te worden vervangen, en indien nodig het moleculaire membraan en de pH-module. De volgende serviceovereenkomsten zijn beschikbaar (prijzen incl. BTW).

Serviceovereenkomst Mini (€0.00)
Eén keer per jaar mag de klant de benodigde voorfilters bestellen. Deze worden hem dan kosteloos toegezonden. De klant vervangt zelf de filters. Een nieuw moleculair membraan wordt alleen op aanvraag gestuurd. Belangrijk: bij bestelling van vervangende filters graag vermelden of er kalkaanslagvoorfilters zijn geïnstalleerd. Mocht de indruk bestaan dat het water niet van de gewenste kwaliteit is, mag de klant altijd water opsturen om te testen. Hieraan zijn geen kosten verbonden.
Kosten excl. Verzendkosten

Serviceovereenkomst Midi (€50.00)
Inspectie van de SW-installatie door een SW-technicus na coördinatie van afspraken ter plaatse bij de klant. De serviceafspraken vinden ongeveer elke 11 tot 13 maanden plaats.
Tijdens een dienstbezoek worden de volgende werkzaamheden uitgevoerd:

- Vervangen van de filterset en indien nodig het kalkvoorfilter.
- Controle van de waterstop, eventueel vervanging van magneetventiel of elekronicabox*
- Controle ultrazuivere waterkwaliteit;
- Indien de waterkwaliteit niet meer goed genoeg is, vervangen van membraan en de doorstromingsbegrenzer*
- Vervangen van oude terugslagventielen (bij installaties ouder dan ca. medio 2022).
- Indien nodig, upgraden, indien dit gewenst en haalbaar is op locatie
- Kleine klusjes, zoals het schoonmaken van Sento»(kraan)

*wordt buiten de garantie om gefactureerd

De garantie vervalt na 2 jaar. Als het nodig is om componenten zoals magneetventielen, pomp of voeding gedurende deze twee jaar te vervangen, gebeurt dit onder garantie, overeenkomstig de reis- en arbeidskosten.
Aan het einde van de 2 jaar kan de Maxi-serviceovereenkomst worden afgesloten. Kosten excl. Verzendkosten

Serviceovereenkomst Maxi (€220.00)
De Maxi Serviceovereenkomst bevat de volledige Midi Serviceovereenkomst, maar vormt bovendien een garantieverlenging na de eerste twee jaar.

De garantie dekt de volgende onderdelen en kosten:

- Al het werk en onderdelen om het apparaat te repareren.
- Voorrijkosten of reistijd
- pH-module indien nodig
- Vervanging van andere eventueel defecte componenten

Niet inbegrepen zijn:

- Voorfilter
- Moleculair membraan
- Pomp
- Voeding

Jaarlijkse kosten Maxi Serviceovereenkomst:

- Voorfilterset AR, EB, GS > € 177.87 (incl. btw)
- Voorfilter ReiseKit, Camping, EB en SOLAR > € 61.71 (incl. btw)
- Kalkvoorfilter 1 stuks > € 96.80 (incl. btw)
- Moleculair membraan 200 GPD (alleen reiskit) > € 66.55 (incl. btw)
- Moleculair membraan 600 GPB > € 166.98 (incl. btw)
- pH-modulus > € 95.59 (incl. btw)
- Voorrijkosten en arbeid (vast tarief) > € 50,00 (incl. btw)

Het servicetarief is afgestemd op een werkopdracht van 30 – 40 minuten. Extra kosten waarvoor SW Nederland / Praktijk Rein da Tuma niet verantwoordelijk is, worden gefactureerd tegen een uurtarief van € 60. Aanvullend materiaal ook.

Garantie:
Uitgesloten van enige garantie zijn opzettelijke schade of onjuiste behandeling van het apparaat. Als dit tijdens een reparatie wordt vastgesteld, worden de kosten van reparatie van het apparaat in rekening gebracht tegen de gebruikelijke service- en

materiaalkosten. Ook uitgesloten van garantie zijn defecten die zijn ontstaan door de kalkaanslag, zoals magneetventielen die niet meer volledig sluiten door kalkaanslag, dito terugslagventielen. Het membraan is ook uitgesloten als het verstopt is door kalkaanslag. De zeer fijne poriën (0,1 nm) van de membraanlagen zijn gevoelig voor verstopping door agressieve kalkaanslag.

SW Nederland / Praktijk Rein da Tuma biedt oplossingen voor het kalkprobleem. Deze worden door de consultant tijdens de verkoop overgebracht. Als u twijfelt, vraag dan specifiek aan uw consultant naar de kalkoplossingen, of neem contact op met ons of kom bij ons langs in IJsselstein, u bent van harte welkom.

SW Nederland / Praktijk Rein da Tuma kan geen verantwoordelijkheid nemen voor kalk in het leidingwater. Dit is eigen verantwoordelijkheid van de eigenaar van het apparaat.

Garantieservices:

De garantieservice omvat de volgende inspanningen en onderdelen:
- Voorrijkosten en arbeid.
- Onderdelen die niet als slijtdelen zijn aangegeven;
- indien nodig, vervangende apparaten. Dit geldt alleen voor de apparaten die door SW Nederland / Praktijk Rein da Tuma zijn geïnstalleerd. In het geval van de aan de klant geleverde apparatuur, hetzij door SW Nederland / Praktijk Rein da Tuma zelf, een installateur of consultant, moet de garantie ter plaatse in IJsselstein worden aangevraagd. Voor reparaties ter plaatse moeten werktijd en reiskosten in rekening worden gebracht.

Garantieverlenging
De garantie kan jaarlijks worden verlengd. De bijbehorende diensten - zoals hierboven weergegeven - worden naar desbetreffend uitgebreid met de normale garantie van 2 jaar. Neem dan direct contact op met SW Nederland / Praktijk Rein da Tuma. 

In geval van een defect neemt de eigenaar rechtstreeks contact op met SW Nederland / Praktijk Rein da Tuma (06-48799941). Hij organiseert dan de reparatie en/of zorgt voor een vervangend apparaat. Bij een defect wordt het apparaat binnen ongeveer vijf werkdagen ter plaatse gerepareerd of krijgt de eigenaar een vervangend apparaat.

Wij behouden ons het recht voor om wijzigingen aan te brengen in de kosten, aangezien deze worden berekend op basis van de actuele inkoop- en vrachtprijzen van de leveranciers en de vergoeding van werkuren en uitgaven afhankelijk is van de gebruikelijke marktvereisten.

logo

Gegevens

Mw. J.V. van Arkel - Grundmann
Pelgrimsweg 98
3401TS IJsselstein
KvK 30268660